Referat af generalforsamling den 11.03.25
Valg af dirigent og referent.
Dirigent Kaj Emil og Referent Inge Habekost
-
Bestyrelsens beretning ved formanden. Se vedhæftede.
Kommentarer til beretningen:
For at Svend Åge (hjemmeside) se, hvem der er medlem af Banegårdens Venner, skal han have en medlemsliste.
Lidt mere synlig reklame for Stationsstuen så de mennesker, som kommer forbi, kan se at der er en cafe.
Snak om begrundelsen for hvorfor Stationsstuen lukkes.
Forslag til Stationsstuen, at der serveres dagens ret, når cafeen åbnes igen.
I Vanløse har man et café, som drives af frivillige. Dette kunne evt. gøres tilsvarende i Bramming
Utilfredshed med at forhallen og dermed toiletterne er lukket alle dage undtagen mandag.
-
Regnskab, budget m.m. ved kasserer:
se vedhæftede
Kommentarer:
Tak til Kulturnatten for donering af opsætning af billedet i Tunnelen og tak til Henning Storgaard for
hjælp med opsætningen
-
Fastsættelse af kontingent:
Det er meget billigt at låne lokalerne.
På næste bestyrelsesmøde tilføjes det til vedtægterne, når vi laver ændringer for betaling for leje af lokalerne.
Efterfølgende laves en ekstraordinær generalforsamling for at vedtage
indtægtsændringen.
Årligt medlemskab 100 kr. pr. person
Foreninger årligt 500
Firmaer årligt 1500
For enkeltstående lejemål opkræves 40 kr. pr. påbegyndt time
-
Indkomne forslag:
Der er ingen indkomne forslag.
-
Valg af bestyrelsesmedlemmer:
Tre er på valg og alle genopstiller og blev valgt.
En er valgt som repræsentant fra Bramming Egnsmuseum, en er valgt fra lokalrådet.
Der er risiko for at Bramming Egnsmuseum lukker, og derfor skal der findes en ny model til vores bestyrelse, så vi stadig kan have 5 medlemmer i bestyrelsen
-
Valg af revisor:
Ulla Koman Mejer er valgt.
-
Evt
Den 24. april er der foredrag om Funderbanen på
Byhistorisk Arkiv – ( Mødestedet )
Vi siger tak til de der deltog og bidrog, så vi fik en
god generalforsamling Referent: Inge Habekost
Bramming Banegård Støtteforening | ||||||||
Budget2024 | Status 2024 | Budget2026 | ||||||
Indtægter: | ||||||||
Kontingenter | kr. | 3.000,00 | 9.500,00 | 8.000,00 | ||||
Indtægter arrangementer | kr. | 1.000,00 | 4.400,00 | 500,00 | ||||
Sum: | kr. | 4.000,00 | 13.900,00 | 8.500,00 | ||||
Udgifter: | ||||||||
Forsikring | kr. | 2.800,00 | 3043,00 | 3.100,00 | ||||
Gebyrer | kr. | 950,00 | 950,00 | 950,00 | ||||
Vedligehold af udstyr/it | kr. | 250,00 | 1170,00 | 1.200,00 | ||||
Annoncering GF | kr. | 0,00 | ||||||
Diverse | kr. | 0,00 | 3.250,00 | |||||
Sum: | kr. | 4.000,00 | 5.163,00 | 8.500,00 | ||||
Referat af bestyrelsesmøde den 29. 04. 2025
Referat af EKSTRA BESTYRELSESMØDE
D, 29. APRIL KL. 9.00 DAGSORDEN: 1. Godkendelse af referat fra sidste møde: Godkendt. 2. Nye regler for udlejning af lokaler gennemgås. Alle medlemmer kan leje lokaler. Et medlem af foreningen kan medtage en gruppe og betale 50kr i timen, minimum 100kr for hele gruppen. Pengene indsættes på konto nr.9570-13671176 Danske Bank. 3. Justering af lokaleleje: Vi fastholder vedtægterne. Ny tekst til hjemmesiden gennemgås: Hjemmesiden er gennemgået mundtligt og er godkendt. 4. Underskriftindsamling: Inges udkast som er rundsendt. Vi sætter underskriftindsamlingen i gang til kulturnatten den 04.06.25 Jørn aftaler et møde med Jens ( Bramming Posten) hvor vi informerer om vores projekt. Projektet sættes i gang til Kulturnatten Projektet oprettes på FB og der er så vidt muligt to administratorer på siden Jørn og Inge. Når underskriftindsamlingen sættes i gang annonceres der på Bramming Posten, FB Bramming siden, hjemmesiden og byens butikker, Politi, Bibliotek mm 5. Inge har haft kontakt til Tony Bispeskov omkring videoovervågning og han var venlig og informerede om telefonnr. på sikkerhedschef Martin Harrow Banedanmark Inge kontaktede Martin, og han bad om skriftlig henvendelse, så der er sendt et brev. 6. Status på genåbning af Stationsstuen Der er kommet ansøgere til Stationsstuen. Vi forventer, at der snart er en afgørelse. 7. Evt. |